Nazwa forum

Opis forum


Sonda

Jaką markę najbardziej lubisz ?

FIAT

0% - 0
Audi

0% - 0
BMW

0% - 0
Volkswagen

0% - 0
Śkoda

100% - 1
Opel

0% - 0
Toyota

0% - 0
Inną.....

0% - 0
Total: 1

#1 2009-11-14 12:13:22

Kornel

Administrator

Zarejestrowany: 2009-11-14
Posty: 9

Pisemko 1 część 2 + sonda

B5 [Typ 8D] (1995 – 2001)
Audi A4 B5
Okres produkcji Sedan listopad 1994 – październik 2000
Kombi styczeń 1996 – czerwiec 2001
Miejsce produkcji Ingolstadt  Niemcy
Poprzednik Audi 80
Następca Audi A4 B6
Segment D
Typy nadwozia Sedan
Kombi
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 
Pokrewne Volkswagen Passat B5
Škoda Superb MK1
Podobne Ford Mondeo
Opel Vectra B
Mercedes-Benz klasy C
Galeria mediów w Wikimedia Commons
Audi A4 B5 Avant
Audi A4 B5
Audi RS4 B5Pierwsza generacja tego modelu Audi trafiła na rynek w 1994 roku. Samochód ten standardowo wyposażony był w benzynowe silniki o pojemności 1,6 (ADP /AHL /ARM /ANA /ALZ), 1,8 (ADR /APT /ARG /AVV), 2,4 (APZ /AMM /AGA /ALF /APS /ARJ /AML), 2,6 (ACZ /ABC) i 2,8 (AAH /ACK / APR / AMX / ALG) L oraz diesle o pojemności 1,9 (AFF /1Z /AHU /AHH /AFN /AVG /AJM/ ATJ) i 2,5 (AFB /AKN) L, których moc przenoszona była na przednie koła. Później pojawiły się silniki: 1,8 Turbo (AEB /APU /ANB /AWT), 2,6 (ABC) Wprowadzono także wersję quattro z napędem na obie osie. Wersją topową Audi A4 był (do momentu pojawienia się RS4) model S4 wyposażony w doładowany silnik o pojemności 2,7 (AGB/AZB) L i mocy 265 KM. Można też spotkać A4 ze 170 konnym silnikiem 1,8 T (AWM), który był produkowany na rynek USA.
Nowością było użycie skrzyni biegów Tiptronic która pozwalała na wybór manualnego lub automatycznego trybu pracy skrzyni biegów.
W 1996 roku zadebiutowała wersja kombi Audi A4 nazwana A4 Avant.
W 1999 roku Audi A4 przeszło umiarkowany lifting. W aucie zmieniono zderzaki, listwy, klamki oraz zamontowano nowe, elipsoidalne reflektory z przezroczystymi kloszami. Wewnatrz zastosowano nowe fotele oraz zmieniono konsolę środkową.
W 2000 roku miał miejsce rynkowy debiut Audi RS4 B5, wersji kombi z silnikiem o mocy 380 KM.
Szczegółowe dane techniczne
Silnik
Silnik Pojemność Moc maksymalna Maks. moment obrotowy
1.6 1595 cm³ 102 KM (75 kW) przy 5300 obr/min 140 Nm przy 3800 obr/min
1.8 1781 cm³ 125 KM (92 kW) przy 5800 obr/min 168 Nm przy 3500 obr/min
1.8 T 1781 cm³ 150 KM (110 KW) przy 5700 obr/min 210Nm przy 1750 obr/min
2.4 2393 cm³ 165 KM (121 KW) przy 6000 obr/min 230 Nm przy 3200 obr/min
2.6 2598 cm³ 150 KM (110 KW) przy 5750 obr/min 245 Nm przy 3500 obr/min
2.8 2771 cm³ 174 KM (128 KW) przy 6050 obr/min 265 Nm przy 3500 obr/min
2.8 2771 cm³ 193 KM (142 KW) przy 6000 obr/min 280 Nm przy 3200 obr/min
S4 2671 cm³ 265 KM (195 kW) przy 5800 obr/min 400 Nm przy 1850 obr/min
RS4 2671 cm³ 379 KM (279 kW) przy 6500 obr/min 440 Nm przy 2500 obr/min
1.9 DI 1896 cm³ 75 KM (55 KW) przy 4000 obr/min 175 Nm przy 1900 obr/min
1.9 TDI 1896 cm³ 90 KM (66 KW) przy 4000 obr/min 202 Nm przy 1900 obr/min
1.9 TDI 1896 cm³ 110 KM (81 KW) przy 4150 obr/min 235 Nm przy 1900 obr/min
1.9 TDI 1896 cm³ 115 KM (85 KW) przy 4150 obr/min 285 Nm przy 1900 obr/min
1.9 TDI quattro 1896 cm³ 115 KM (85 KW) przy 4150 obr/min 310 Nm przy 1900 obr/min
2.5 TDI 2496 cm³ 150 KM (110 KW) przy 4000 obr/min 310 Nm przy 1500 obr/min
Podwozie
Zawieszenie przednie: wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowy, stabilizator poprzeczny
Zawieszenie tylne: zespolona oś skrętna, amortyzator teleskopowy, stabilizator poprzeczny
Hamulce przód/tył: tarczowe wentylowane/tarczowe
ABS i ASR
Wymiary i ciężary
Rozstaw osi: 2617 mm
Rozstaw kół przód/tył: 1598/1479 mm
Ciężar własny: 1200-1540 kg
DMC: 1750-2090 kg
Pojemność bagażnika: 440 dm³ (sedan), 390/1250 dm³ (kombi)
Pojemność zbiornika paliwa: 62 l (Quattro: 60 l )
Osiągi
Silnik 0-100 km/h Prędkość maks. Zużycie paliwa
1.6 12,4 s 190 km/h 8.0 l/100km
1.8 10,6 s 205 km/h 8,6 l/100km
1.8 T 8,3 s 221 km/h 8,2 l/100km
2.4 8,2 s 230 km/h 9,4 l/100km
2.6 8,6 s 225 km/h 9,6 l/100km
2.8 (174 KM) 7,6 s 238 km/h 9,4 /100km
2.8 (193 KM) 7,4 s 240 km/h 9,4l /100km
1.9 DI 15,9 s 172 km/h 5,3 l/100km
1.9 TDI (90 KM) 13,3 s 184 km/h 5,4 l/100km
1.9 TDI (110 KM) 11,3 s 196 km/h 5,3 l/100km
1.9 TDI (115 KM) 10,5 s 200 km/h 5,3 l/100km
1.9 TDI quattro (115 KM) 10,9 s 196 km/h 6,0 l/100km
2.5 TDI 8,6 s 220 km/h 5,9 l/100km
S4 5,6 s 250 km/h 11,3 l/100km
RS4 4,7 s 250(297)km/h 12,5 l/100km
B6 [Typ 8E] (2000 – 2004)
Audi A4 B6
Okres produkcji Sedan październik 2000 – listopad 2004
Kombi wrzesień 2001 – listopad 2004
Kabriolet kwiecień 2002 – styczeń 2006
Miejsce produkcji Ingolstadt  Niemcy
Poprzednik Audi A4 B5
Następca Audi A4 B7
Segment D
Typy nadwozia Sedan
Kombi
Kabriolet
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 
Pokrewne Volkswagen Passat B6
Škoda Superb MK2
Podobne Ford Mondeo
Opel Vectra C
Toyota Avensis MK2
Škoda Octavia
Renault Laguna
Galeria mediów w Wikimedia Commons
Audi A4 B6 Avant
Audi A4 B6 CabrioW listopadzie 2000 roku do sprzedaży wprowadzono drugą generację Audi A4 - B6, opartą na nowej płycie podłogowej VW Passata. Model ten został poddany umiarkowanemu faceliftingowi. Oprócz karoserii powiększono także o kilka centymetrów wnętrze, poprawiono właściwości jezdne i komfort dzięki zastosowaniu nowego zawieszenia wykonanego z aluminium. W składzie wyposażenia seryjnego znajduje się m.in. ESP, wspomaganie hamulców i boczne poduszki powietrzne.
W 2001 roku wprowadzono na rynek nową wersję Avant, a w 2002 roku wprowadzono Audi A4 z silnikami FSI oraz wersję kabriolet z automatycznie składanym, płóciennym dachem, która zastąpiła Audi Cabriolet. Zaoferoano także nową wersje S4 z silnikiem V8 o mocy 344 KM.
Nowością było także wprowadzenie bezstopniowej skrzyni biegów Multitronic dostarczonej przez zakłady LuK, która zastąpiła skrzynie Tiptronic w modelach z napędem na przednią oś.
Szczegółowe dane techniczne 
Silnik Pojemność Moc maksymalna Maks. moment obrotowy
1.6 1595 cm³ 102 KM (75 kW) przy 5600 obr/min 148 Nm przy 3800 obr/min
1.8 T 1781 cm³ 150 KM (110 KW) przy 5700 obr/min 225 Nm przy 1950 obr/min
2.0 1984 cm³ 130 KM (96 kW) przy 5700 obr/min 195 Nm przy 3300 obr/min
2.4 2393 cm³ 170 KM (125 kW) przy 6000 obr/min 230 Nm przy 3200 obr/min
1.8 T 1781 cm³ 190 KM (140 KW) przy 5700 obr/min 240 Nm przy 1950 obr/min
3.0 2976 cm³ 220 KM (162 KW) przy 6300 obr/min 300 Nm przy 3200 obr/min
S4 4163 cm³ 344 KM (253 kW) przy 7000 obr/min 410 Nm przy 3500 obr/min
1.9 TDI 1896 cm³ 100 KM (74 KW) przy 4000 obr/min 250 Nm przy 1900 obr/min
1.9 TDI 1896 cm³ 130 KM (96 KW) przy 4000 obr/min 285 Nm przy 1750 obr/min
2.5 TDI 2496 cm³ 163 KM (120 KW) przy 4000 obr/min 350 Nm przy 1500 obr/min
2.5 TDI 2496 cm³ 180 KM (132 KW) przy 4000 obr/min 370 Nm przy 1500 obr/min
Podwozie
Zawieszenie przednie: podwójny wahacz poprzeczny, amortyzator teleskopowy, stabilizator poprzeczny
Zawieszenie tylne: podwójny wahacz poprzeczny, sprężyna śrubowa, stabilizator poprzeczny
Hamulce przód/tył: tarczowe wentylowane/tarczowe
ABS i ASR
Wymiary i ciężary
Rozstaw osi: 2650 mm
Rozstaw kół przód/tył: 1528/1526 mm
Ciężar własny: 1295-1590 kg
DMC: 1845-2140 kg
Pojemność bagażnika: 445 dm³ (sedan), 442/1184 dm³ (kombi)
Pojemność zbiornika paliwa: 70 l
Osiągi
Silnik 0-100 km/h Prędkość maks. Zużycie paliwa
1.6 12,6 s 190 km/h 7,7 l/100km
2.0 9,9 s 212 km/h 7,9 l/100km
1.8 T 150 8,6 s 228 km/h 8,2 l/100km
2.4 8,8 s 226 km/h 9,6 l/100km
1.8 T 190 8,2 s 236 km/h 8,6 l /100km
3.0 6,9 s 245 km/h 9,5 l/100km
1.9 TDI 100 12,1 s 195 km/h 5,4 l/100km
1.9 TDI 130 9,9 s 210 km/h 5,5 l/100km
2.5 TDI 163 8,8 s 227 km/h 6,8 l/100km
2.5 TDI 180 8,4 s 226 km/h 7,6 l/100km
B7 [Typ 8F] (2004 – 2008)
Audi A4 B7
Premiera 2004
Okres produkcji Sedan listopad 2004 – grudzień 2007
Kombi listopad 2004 – marzec 2008
Kabriolet od stycznia 2006
Miejsce produkcji Ingolstadt  Niemcy
Poprzednik Audi A4 B6
Następca Audi A4 B8
Segment D
Typy nadwozia Sedan
Kombi
Kabriolet
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 
Modele
bliźniacze SEAT Exeo
Podobne Ford Mondeo
Opel Vectra C
Toyota Avensis
Audi A4 B7 Avant
Audi A4 B7 DTM Edition
Audi RS4 B7
Audi RS4 B7 AvantPod koniec 2004 roku Audi wprowadziło na rynek przemodernizowaną, trzecią z kolei generację Audi A4. Samochód ten bazuje na najnowszej płycie podłogowej Volkswagena Passata.
W unowocześnionych wersjach pojawiły się silniki 2.0 TFSI i 3.2 FSI oraz diesle TDI: 2.0 i 3.0. Jesienią do tego grona dołączyła jednostka 2.7 TDI, która zastąpiła jej 2,5-litrowego odpowiednika. Skrzynie biegów pozostały bez zmian, wersje z napędem na przednią oś dostarczane są ze skrzynią biegów Multitronic a wersje quattro ze skrzynią Tiptronic.
Paletę sportowych wersji stanowią modele:
Audi A4 DTM Edition
2.0 TFSI quattro 220KM (162kW) 6-biegów (DTM Edition)
Silnik
Pojemność cm³: 1984
Moc kW (KM) / obr./min.: 162 (220) / 5900 - 6100
Moment Nm / obr./min.: 300 / 2200 - 4000
Wymiary
Dług. x szer. x wys. (mm): 4601 x 1772 x 1397
Rozstaw osi (mm): 2655
Rozstaw kół - przód/tył (mm): 1521 / 1526
Pojemność bagażnika (l): 460
Pojemność zbiornika paliwa (l): 63
Masa / Pojemności
Masa własna/dopuszczalna (kg): 1520 / 2040
Osiągi
Przyspieszenie 0-100 km/h (s): 6,9
Prędkość maksymalna, km/h: 244
Zużycie paliwa
Zużycie paliwa poza miastem/w mieście (w l/100km): 6,9 / 12,7
Audi S4 (V8, 4,2L, 344KM)
Audi RS4 (V8, 4,2L, 420KM)
Nowy kabriolet na rynek wszedł dopiero w lutym 2006 roku.
Szczegółowe dane techniczne  [edytuj]
Silnik
Silnik Pojemność Moc maksymalna Maks. moment obrotowy
1.6 1595 cm³ 102 KM (75kW) przy 5600 obr/min 148 Nm przy 3800 obr/min
1.8 T 1781 cm³ 163 KM (120 KW) przy 5700 obr/min 225 Nm przy 1950 obr/min
2.0 1984 cm³ 130 KM (96 kW) przy 5700 obr/min 195 Nm przy 3300 obr/min
2.0 TFSI 1984 cm³ 200 KM (147 KW) przy 5100 obr/min 280 Nm przy 1800 obr/min
3.2 FSI 3123 cm³ 250 KM (186 kW) przy 6500 obr/min 330 Nm przy 3250 obr/min
S4 4163 cm³ 344 KM (253 KW) przy 7000 obr/min 410 Nm przy 3500 obr/min
RS4 4163 cm³ 420 KM (309 kW) przy 7800 obr/min 430 Nm przy 5500 obr/min
1.9 TDI 1896 cm³ 115KM (85 KW) przy 4000 obr/min 285 Nm przy 1900 obr/min
2.0 TDI 1968 cm³ 140 KM (103 kW) przy 4000 obr/min 320 Nm przy 1750 obr/min
2.7 TDI 2698 cm³ 180 KM (132 kW) przy 3300-4250 obr/min 380 Nm przy 1400-3300 obr/min
3.0 TDI 2967 cm³ 233 KM (171 kW) przy 4000 obr/min 450 Nm przy 1400-3250 obr/min
Podwozie
Zawieszenie przednie: podwójny wahacz poprzeczny, kolumna resorująca, stabilizator poprzeczny
Zawieszenie tylne: oś wielowahaczowa, sprężyna śrubowa, stabilizator poprzeczny
Hamulce przód/tył: tarczowe wentylowane/tarczowe
ABS i ASR
Wymiary i ciężary
Rozstaw osi: 2648 mm
Rozstaw kół przód/tył: 1522/1522 mm
Ciężar własny: 1300-1785kg
DMC: 1850-2260 kg
Pojemność bagażnika: 460 dm³ (sedan), 442/1184 dm³ (kombi)
Pojemność zbiornika paliwa: 63 l
Osiągi
Silnik 0-100 km/h Prędkość maks. Zużycie paliwa
1.6 12,6 s 190 km/h 7,8 l/100km
1.8 T 8,6 s 228 km/h 8,2 l/100km
2.0 9,9 s 212 km/h 8 l/100km
2.0 TFSI 7,3 s 241 km/h 7,7 l/100km
3.2 FSI 6,8 s 250 km/h 9,3 l/100km
S4 5,6 s 250 km/h 13,4 l/100km
RS4 4,8 s 250 km/h 13,5 l/100km
1.9 TDI 11,2 s 201 km/h 5,6 l/100km
2.0 TDI 9,7 s 212 km/h 5,7 l/100km
2.7 TDI 8,4 s 230 km/h 5,1-9,5 l/100km
3.0 TDI 6,8 s 245 km/h 5,9-10,8 l/100km

B8 (2008 – nadal )
Audi A4 B8

Producent Audi AG
Premiera 2007, Frankfurt  Niemcy (sedan)
2008, Genewa  Szwajcaria (kombi)
Okres produkcji Sedan od grudnia 2007
Kombi od marca 2008
Poprzednik Audi A4 B7
Segment D
Typy nadwozia 4-drzwiowy sedan
5-drzwiowe kombi
Silniki Benzynowe:
1.8 TFSI 120 i 160 KM
2.0 TFSI 180 i 211 KM
3.2 V6 FSI 265 KM
S4 3.0 V6 TFSI 333 KM
Diesla:
2.0 TDI 120, 143 i 170 KM
2.7 V6 TDI 190 KM
3.0 V6 TDI 240 KM
Długość 4703 mm
Szerokość 1826 mm
Wysokość 1427–1436 mm
Masa własna 1410–1655 kg
Liczba miejsc 5
Test Euro NCAP 
Pokrewne Audi A5
Podobne Ford Mondeo, Opel Insignia, Toyota Avensis, Honda Accord, Citroen C5, Saab 9-3, Renault Laguna
Galeria mediów w Wikimedia Commons
Nowy model Audi A4 oznaczony jako B8 jest większy od poprzednika i swoich największych konkurentów - Mercedesa klasy C i BMW serii 3. Długość wynosi 4,7 m, a szerokość 1,83 m. Wzrosnąć ma również pojemność bagażnika (do 460 l). Środek jest podobny do siostrzanych modeli A5, A6 i Q7. Ostatnio do oferty dołączyła wersja uterenowiona - Allroad.

Silniki
Zastosowano silniki tak jak dotychczas z bezpośrednim wtryskiem paliwa oznaczane odpowiednio jako TFSI względnie FSI albo TDI, mianowicie:

silniki benzynowe, wszystkie z 4 zaworami na cylinder
podstawową jednostką jest nowa konstrukcja silnika rzędowego 4-cylindrowego z doładowaniem (turbo) 1.8 TFSI o mocy 120 KM oraz jego mocniejsza wersja o mocy 160 KM, w których zastosowano nową konstrukcję napędu wałka rozrządu przekładnią łańcuchową
4-cylindrowy silnik rzędowy 2.0 o mocy 180 KM, wersja wzmocniona o mocy 211 KM z napędem na 4 koła
najsilniejsza montowana w A4 jednostka to ulepszony silnik 3.2 V6 FSI o mocy 265 KM, w którym zastosowano między innymi system zmiennego skoku zaworów ssących Audi valvelift (podobny do systemu Valvetronic samochodów BMW) oraz powiększono nieznacznie średnicę cylindrów, co dało zwiększenie mocy zaledwie o 10 KM, jednak uzyskano maksymalny moment obrotowy 330 Nm w zakresie od 3000 do 5000 obrotów na minutę, montowany tylko z napędem na 4 koła,
topową wersją jest model S4 z silnikiem 3.0 TFSI o mocy 333 KM,
silniki wysokoprężne TDI wyposażone seryjnie w filtr cząstek stałych w układzie wydechowym, 4 zawory na cylinder
najsłabszy silnik to 2.0 TDI o mocy 120 KM,
znany z poprzednich modeli silnik wysokoprężny rzędowy czterocylindrowy 2.0 TDI (143 KM) z ulepszonym systemem wtrysku paliwa Common rail, oraz jego mocniejsza wersja o mocy 170 KM,
ulepszony silnik sześciocylindrowy o nieco zwiększonej mocy w układzie V 2.7 TDI (190 KM)
nowy silnik również sześciocylindrowy w układzie V 3.0 TDI rozwijający 240 KM, tylko z napędem na 4 koła.
Skrzynie biegów
Do wyboru są trzy przekładnie nowa 6-stopniowa manualna, 6-biegowy automat tiptronic oraz skrzynia bezstopniowa

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.dopalaczeplclannwliarka.pun.pl www.hullcityafc.pun.pl www.aplikanciopole.pun.pl www.czarnyodyniec.pun.pl www.filangur.pun.pl